Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
na ogół pełni ona rolę centralnego składnika SZJ. W wielu organizacjach formalnie nie wydziela się problematyki jakości, a więc i nie występuje SZJ. Nie stosowanie metodologii podejścia jakościowego oraz brak SZJ nie oznaczają, że w organizacji nie występują procesy kształtowania jakości. Przebiegają one jednak bez wykorzystania tej możliwości zmierzania ku doskonałości, jaka wiąże się z pełnym i jawnym zastosowaniem metodyki zarządzania jakością. Przeciwna sytuacja występuje wtedy, kiedy SZJ pokrywa coraz większą część organizacji i w końcu obejmuje cały system zarządzania (problem kompleksowości SZJ). Stan, w którym SZJ pokrywa się zakresowo z systemem zarządzania można przyjąć za wyznacznik występowania w danej organizacji
na ogół pełni ona rolę centralnego składnika SZJ. W wielu organizacjach formalnie nie wydziela się problematyki jakości, a więc i nie występuje SZJ. Nie stosowanie metodologii podejścia jakościowego oraz brak SZJ nie oznaczają, że w organizacji nie występują procesy kształtowania jakości. Przebiegają one jednak bez wykorzystania tej możliwości zmierzania ku doskonałości, jaka wiąże się z pełnym i jawnym zastosowaniem metodyki zarządzania jakością. Przeciwna sytuacja występuje wtedy, kiedy SZJ pokrywa coraz większą część organizacji i w końcu obejmuje cały system zarządzania (problem kompleksowości SZJ). Stan, w którym SZJ pokrywa się zakresowo z systemem zarządzania można przyjąć za wyznacznik występowania w danej organizacji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego