Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
przykładano do tego przesłanek religijnych, zwłaszcza zinstytucjonalizowanych, a dialog podjęty między dwoma religiami zakłada także wymiar instytucjonalny.

Wracam do postawionego na początku pytania o sens dialogu. Wyobraźmy sobie życie obu wspólnot bez jakiegokolwiek dialogu. Myślę, że można to sobie o tyle łatwo wyobrazić, że stosunki między chrześcijanami i Żydami były dotąd na ogół złe. Skutki tego okazały się naganne i gorszące - i to na wielu poziomach. Zwłaszcza kończące się stulecie wykazało, że właściwie pojęty i uczciwy dialog nie tylko ma sens, ale jest niezbędny i potrzebny. Natomiast dialog pojmowany jako sztuczne uzgadnianie stanowisk albo jakiś fałszywy irenizm jest bezsensowny. Wtedy jednak
przykładano do tego przesłanek religijnych, zwłaszcza zinstytucjonalizowanych, a dialog podjęty między dwoma religiami zakłada także wymiar instytucjonalny.<br><br> Wracam do postawionego na początku pytania o sens dialogu. Wyobraźmy sobie życie obu wspólnot bez jakiegokolwiek dialogu. Myślę, że można to sobie o tyle łatwo wyobrazić, że stosunki między chrześcijanami i Żydami były dotąd na ogół złe. Skutki tego okazały się naganne i gorszące - i to na wielu poziomach. Zwłaszcza kończące się stulecie wykazało, że właściwie pojęty i uczciwy dialog nie tylko ma sens, ale jest niezbędny i potrzebny. Natomiast dialog pojmowany jako sztuczne uzgadnianie stanowisk albo jakiś fałszywy irenizm jest bezsensowny. Wtedy jednak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego