Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fakt
Nr: 01.14 (11)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
samych klientów.
Realizacja prawa najczęściej zależy od postawy konsumenta. Zaczyna się od przeczytania etykiety na towarze, umowy, regulaminu, instrukcji. W Unii Europejskiej istnieje pojęcie konsumenta oświeconego - takiego, który ma wiedzę, zna swoje prawa i wie, jak korzystać z przepisów. W Polsce instytucje zajmujące się ochroną interesów konsumentów mają tu jeszcze dużo do zrobienia.
Konieczne są również zmiany w świadomości przedsiębiorców. Zależałoby nam na wypracowaniu kodeksów dobrych praktyk gospodarczych. Nie wszystko można uregulować prawnie, dlatego wierzę, że takie zbiory zasad etycznego postępowania w biznesie umożliwią firmom budowę pozytywnego wizerunku, a konsumentom zapewnią rozwiązania tańsze, lepsze i szybsze.
CEZARY BANASIŃSKI Prezes Urzędu Ochrony
samych klientów.<br>Realizacja prawa najczęściej zależy od postawy konsumenta. Zaczyna się od przeczytania etykiety na towarze, umowy, regulaminu, instrukcji. W Unii Europejskiej istnieje pojęcie konsumenta oświeconego - takiego, który ma wiedzę, zna swoje prawa i wie, jak korzystać z przepisów. W Polsce instytucje zajmujące się ochroną interesów konsumentów mają tu jeszcze dużo do zrobienia.<br>Konieczne są również zmiany w świadomości przedsiębiorców. Zależałoby nam na wypracowaniu kodeksów dobrych praktyk gospodarczych. Nie wszystko można uregulować prawnie, dlatego wierzę, że takie zbiory zasad etycznego postępowania w biznesie umożliwią firmom budowę pozytywnego wizerunku, a konsumentom zapewnią rozwiązania tańsze, lepsze i szybsze.<br>&lt;au&gt;CEZARY BANASIŃSKI Prezes Urzędu Ochrony
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego