Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
dramacie romantycznym oddzielający bohatera od Boga, najtrudniej poddaje się działaniom teatralnego dekoratora. Im bardziej staranna będzie sceniczna konkretyzacja, tym bardziej jest sprzeczna z ideą dramatu mistycznego; niweczy Tajemnicę. Szczycący się techniczną sprawnością i mnogimi efektami teatr doby romantyzmu wyjątkowo źle nadawał się do przekazania mistycznego tonu dramatu; ten ciężar musi dźwigać autor.
Inscenizacje scen mistycznych, w których bohater zmaga się z nieskończonością wszechświata, musiały należeć w romantycznym teatrze do najmniej skomplikowanych (mrok, kilka jasnych punktów, jakieś flugi).

Samuel Zborowski Słowackiego

Samuela Zborowskiego mógł udźwignąć teatr romantyczny - ogromna przestrzeń w nim zawarta była do ukazania na scenie. Pejzaż dnia - i oceanu - mogły
dramacie romantycznym oddzielający bohatera od Boga, najtrudniej poddaje się działaniom teatralnego dekoratora. Im bardziej staranna będzie sceniczna konkretyzacja, tym bardziej jest sprzeczna z ideą dramatu mistycznego; niweczy Tajemnicę. Szczycący się techniczną sprawnością i mnogimi efektami teatr doby romantyzmu wyjątkowo źle nadawał się do przekazania mistycznego tonu dramatu; ten ciężar musi dźwigać autor.<br>Inscenizacje scen mistycznych, w których bohater zmaga się z nieskończonością wszechświata, musiały należeć w romantycznym teatrze do najmniej skomplikowanych (mrok, kilka jasnych punktów, jakieś flugi).<br><br>&lt;tit&gt;Samuel Zborowski Słowackiego&lt;/&gt;<br><br>Samuela Zborowskiego mógł udźwignąć teatr romantyczny - ogromna przestrzeń w nim zawarta była do ukazania na scenie. Pejzaż dnia - i oceanu - mogły
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego