Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 25
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
Mniej niż niegdyś jest we współczesnych plakatach humoru i ironii, więcej natomiast zabawy stylami, cytatów ze wszelkich możliwych kierunków w historii sztuki. Do perfekcji opanowano także umiejętność posługiwania się liternictwem. Współczesny plakat to praktycznie jedność treści obrazkowej i słownej, skomponowanych na 1001 sposobów. Nie ma miejsca na improwizację, przypadkowość, swobodną ekspresję i nieskrępowaną wizję. Pomysł, nieoczekiwane skojarzenie - to wszystko się oczywiście bardzo liczy. Ale warunkiem sukcesu jest przede wszystkim profesjonalizm - kompozycja, kolor, dobór czcionki, dbałość o szczegóły.

Na plakacie Przemysława Kazanowskiego "Oferta dla Europy", nagrodzonym przez Związek Polskich Artystów Plastyków, ten sam znak graficzny symbolizuje świętego i - odwrócony - kieliszek. Po tegorocznym
Mniej niż niegdyś jest we współczesnych plakatach humoru i ironii, więcej natomiast zabawy stylami, cytatów ze wszelkich możliwych kierunków w historii sztuki. Do perfekcji opanowano także umiejętność posługiwania się liternictwem. Współczesny plakat to praktycznie jedność treści obrazkowej i słownej, skomponowanych na 1001 sposobów. Nie ma miejsca na improwizację, przypadkowość, swobodną ekspresję i nieskrępowaną wizję. Pomysł, nieoczekiwane skojarzenie - to wszystko się oczywiście bardzo liczy. Ale warunkiem sukcesu jest przede wszystkim profesjonalizm - kompozycja, kolor, dobór czcionki, dbałość o szczegóły.<br><br>Na plakacie Przemysława Kazanowskiego "Oferta dla Europy", nagrodzonym przez Związek Polskich Artystów Plastyków, ten sam znak graficzny symbolizuje świętego i - odwrócony - kieliszek. Po tegorocznym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego