Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
świadczą
o tym określenia wykonawcze z przysłówkiem "dramatico", występujące we mszach
nr3 i 2. Taki charakter ma już wstęp organowy (Grave dramatico) w Kyrie (s.
3, prz. 137) w Missa pro Pace (nr 3), z patetyczną narracją akordową oraz odcinek
zakończeniowy z chórem w Agnus Dei (s. 60), zakreślając typ ekspresji tego cyklu.
Wers Crucifixus ­ et sepultus est (s. 24-25) w tejże mszy (Grave pesante e dramatico)
stanowi jedno z najbardziej ekspresyjnych opracowań tego tekstu wśród (omawianych)
mszy z pierwszej połowy stulecia. Ekspresję dramatyczną buduje kilka konwencjonalnych
środków: uporczywie powtarzana w metrum trójdzielnym (6/4), w podwójnym pedale

nuta stała
świadczą <br>o tym określenia wykonawcze z przysłówkiem "dramatico", występujące we mszach <br>nr3 i 2. Taki charakter ma już wstęp organowy (Grave dramatico) w Kyrie (s. <br>3, prz. 137) w Missa pro Pace (nr 3), z patetyczną narracją akordową oraz odcinek <br>zakończeniowy z chórem w Agnus Dei (s. 60), zakreślając typ ekspresji tego cyklu. <br>Wers Crucifixus ­ et sepultus est (s. 24-25) w tejże mszy (Grave pesante e dramatico) <br>stanowi jedno z najbardziej ekspresyjnych opracowań tego tekstu wśród (omawianych) <br>mszy z pierwszej połowy stulecia. Ekspresję dramatyczną buduje kilka konwencjonalnych <br>środków: uporczywie powtarzana w metrum trójdzielnym (6/4), w podwójnym pedale <br><br>nuta stała
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego