Typ tekstu: Książka
Autor: Jackowski Aleksander
Tytuł: Polska sztuka ludowa
Rok: 2002
który był bez porównania lepszym artystą, niż ten, który go miał uczyć. Jednakże kiedy wystawa rzeźb Śledzia się wreszcie odbyła, przyzwyczajono się do jego stylu, uznano go za "ludowego". A kim jest Śledź? Po prostu znakomitym rzeźbiarzem, głęboko przeżywającym podjęty temat. Zrozumieli to Niemcy, Śledź cieszy się u nich dużą estymą, jego rzeźbę postawiono przed ratuszem w Regensburgu, wiele figur zdobi kościoły. Na Zachodzie nikt nie pyta. Śledzia, czy jest ludowy, czy też profesjonalny. Ale rzeźby Śledzia rzeczywiście odbiegają od charakteru naszych świątków. "Nasze" są statyczne, a Śledzia rozsadza ekspresja, ruch, dynamika. Klimat tych rzeźb wydaje się bliższy manieryzmowi hiszpańskiemu, ekstatyczności
który był bez porównania lepszym artystą, niż ten, który go miał uczyć. Jednakże kiedy wystawa rzeźb Śledzia się wreszcie odbyła, przyzwyczajono się do jego stylu, uznano go za "ludowego". A kim jest Śledź? Po prostu znakomitym rzeźbiarzem, głęboko przeżywającym podjęty temat. Zrozumieli to Niemcy, Śledź cieszy się u nich dużą estymą, jego rzeźbę postawiono przed ratuszem w Regensburgu, wiele figur zdobi kościoły. Na Zachodzie nikt nie pyta. Śledzia, czy jest ludowy, czy też profesjonalny. Ale rzeźby Śledzia rzeczywiście odbiegają od charakteru naszych świątków. "Nasze" są statyczne, a Śledzia rozsadza ekspresja, ruch, dynamika. Klimat tych rzeźb wydaje się bliższy manieryzmowi hiszpańskiemu, ekstatyczności
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego