Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
jak i Kościoła - jest Izrael, w sensie wskrzeszenia nie tylko państwowości, ale i istotny powrót: do Ziemi, do języka, do Księgi, do tego wszystkiego, co nazywamy geniuszem religijnym Izraela Starego, ale pewnie i odnowionego.


ojciec Jacek Salij OP dominikanin, profesor teologii dogmatycznej Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie

1. Mojżesz Majmonides, filozof i teolog żydowski z XII wieku, chyba jako pierwszy sformułował tezę, że podobnie jak dzięki Abrahamowi i Mojżeszowi mogą Boga Prawdziwego poznać i czcić Żydzi, tak dzięki Chrystusowi i Mahometowi - poganie. Wprawdzie judaizm, zdaniem Majmonidesa, daje szczególnie uprzywilejowany dostęp do Boga, niemniej tak sformułowana teza nosi w sobie zalążki przekonania
jak i Kościoła - jest Izrael, w sensie wskrzeszenia nie tylko państwowości, ale i istotny powrót: do Ziemi, do języka, do Księgi, do tego wszystkiego, co nazywamy geniuszem religijnym Izraela Starego, ale pewnie i odnowionego.&lt;/&gt;<br><br>&lt;div1&gt;<br>&lt;au&gt; ojciec Jacek Salij OP dominikanin, profesor teologii dogmatycznej Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie&lt;/&gt;<br><br> 1. Mojżesz Majmonides, filozof i teolog żydowski z XII wieku, chyba jako pierwszy sformułował tezę, że podobnie jak dzięki Abrahamowi i Mojżeszowi mogą Boga Prawdziwego poznać i czcić Żydzi, tak dzięki Chrystusowi i Mahometowi - poganie. Wprawdzie judaizm, zdaniem Majmonidesa, daje szczególnie uprzywilejowany dostęp do Boga, niemniej tak sformułowana teza nosi w sobie zalążki przekonania
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego