Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wiedza i Życie
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
promieniowanie elektromagnetyczne, które powraca po odbiciu od przeszkody (w tym przypadku od samolotu). Im mniejsza skuteczna powierzchnia odbicia, tym powracający sygnał jest słabszy, a obiekt trudniejszy do wykrycia. Wielkość skutecznej powierzchni odbicia samolotu w zasadniczy sposób zależy od jego układu aerodynamicznego, czyli kształtu. Samolot trudno wykrywalny przez radar powinien być "gładki" i krzywoliniowy, pozbawiony płaskich, zwłaszcza pionowych powierzchni, a także wystających elementów (np. anten zewnętrznych). Widać to doskonale na przykładzie samolotów B-2 (bombowiec strategiczny wykonany w układzie aerodynamicznym "latającego skrzydła") i myśliwsko-bombowych F-117. Odpowiedni kształt w znakomitym stopniu kamufluje samolot. Istnieją jednak inne sposoby zmniejszania skutecznej powierzchni odbicia
promieniowanie elektromagnetyczne, które powraca po odbiciu od przeszkody (w tym przypadku od samolotu). Im mniejsza skuteczna powierzchnia odbicia, tym powracający sygnał jest słabszy, a obiekt trudniejszy do wykrycia. Wielkość skutecznej powierzchni odbicia samolotu w zasadniczy sposób zależy od jego układu aerodynamicznego, czyli kształtu. Samolot trudno wykrywalny przez radar powinien być "gładki" i krzywoliniowy, pozbawiony płaskich, zwłaszcza pionowych powierzchni, a także wystających elementów (np. anten zewnętrznych). Widać to doskonale na przykładzie samolotów B-2 (bombowiec strategiczny wykonany w układzie aerodynamicznym "latającego skrzydła") i myśliwsko-bombowych F-117. Odpowiedni kształt w znakomitym stopniu kamufluje samolot. Istnieją jednak inne sposoby zmniejszania skutecznej powierzchni odbicia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego