Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 43
Miejsce wydania: Kraków
Rok wydania: 1993
Rok powstania: 1994
Nie brzmi nawet zbyt odkrywczo.
Otóż dzisiejsza szkoła z reguły nie bywa dla jej wychowanków akceptowaną wartością, nie budzi pozytywnych skojarzeń, ma raczej znak minus niż plus.
Wyrażenie "moja szkoła" dla większości nastolatków nic nie znaczy, w żadnym razie nie jest objawem identyfikowania się z... No właśnie, z czym?
Z gronem nauczycielskim, z budynkiem, z numerem?
Skoro młodzi nie mają się z czym identyfikować, czują, że szkoła nie jest tak naprawdę "ich".
W rezultacie jej działalność "na sobie" odbierają obojętnie lub wrogo.
Dziś, w epoce szybkiego różnicowania się naszej rzeczywistości, szkolnictwo, szczególnie podstawowe, pozostaje reliktem unifikacji.
Na jednakowych osiedlach, w jednakowych
Nie brzmi nawet zbyt odkrywczo.<br>Otóż dzisiejsza szkoła z reguły nie bywa dla jej wychowanków akceptowaną wartością, nie budzi pozytywnych skojarzeń, ma raczej znak minus niż plus.<br>Wyrażenie "moja szkoła" dla większości nastolatków nic nie znaczy, w żadnym razie nie jest objawem identyfikowania się z... No właśnie, z czym?<br>Z gronem nauczycielskim, z budynkiem, z numerem?<br>Skoro młodzi nie mają się z czym identyfikować, czują, że szkoła nie jest tak naprawdę "ich".<br>W rezultacie jej działalność "na sobie" odbierają obojętnie lub wrogo.<br>Dziś, w epoce szybkiego różnicowania się naszej rzeczywistości, szkolnictwo, szczególnie podstawowe, pozostaje reliktem unifikacji.<br>Na jednakowych osiedlach, w jednakowych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego