Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 12.04
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
problem z zakupami polega na tym, że wcale nie kupujemy przedmiotów, lecz marzenia i doznania. Napij się oranżady, a będziesz wolny - krzyczy dziś reklama. Kupowanie i posiadanie stało się nieomal ideologią. Wmontowaną w piękną i kuszącą otoczkę. Nowoczesne centrum handlowe to świat wyizolowany z szaroburej ulicy, ładniejszy, spokojniejszy, lepszy. Otwarta harmonijna przestrzeń. Symetryczne szklane antresole, prześwity między piętrami. Mnóstwo ciepłego światła. Spokojna muzyka, szum fontann. Jasne kolory, obłe kształty. Dużo połysku. Grunt, by poczuć się bezpiecznie i miło, mieć ochotę na przyjemność. Temu właśnie służy system szczegółowo zaplanowanych zabiegów socjotechnicznych.

Socjotechnika sprzedaży z jednej strony, a reklama i kultura masowa z
problem z zakupami polega na tym, że wcale nie kupujemy przedmiotów, lecz marzenia i doznania. Napij się oranżady, a będziesz wolny - krzyczy dziś reklama. Kupowanie i posiadanie stało się nieomal ideologią. Wmontowaną w piękną i kuszącą otoczkę. Nowoczesne centrum handlowe to świat wyizolowany z szaroburej ulicy, ładniejszy, spokojniejszy, lepszy. Otwarta harmonijna przestrzeń. Symetryczne szklane antresole, prześwity między piętrami. Mnóstwo ciepłego światła. Spokojna muzyka, szum fontann. Jasne kolory, obłe kształty. Dużo połysku. Grunt, by poczuć się bezpiecznie i miło, mieć ochotę na przyjemność. Temu właśnie służy system szczegółowo zaplanowanych zabiegów socjotechnicznych.<br><br>Socjotechnika sprzedaży z jednej strony, a reklama i kultura masowa z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego