Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
trudności ukierunkowania centrum uwagi na określony przedmiot, cechy nie zostają w pełni integrowane i pojawia się możliwość tworzenia związków iluzyjnych między cechami. Polegają one na tworzeniu powiązań między cechami należącymi do różnych przedmiotów. Sytuacje te są charakterystyczne dla percepcji nie angażującej uwagi adekwatnie do sytuacji.
Wraz z nabieraniem praktyki w identyfikowaniu celów percepcji zostają one identyfikowane i przetwarzane jako pojedyncze cechy funkcjonalne. Cecha taka powinna umożliwiać odróżnienie celów od pozostałych obiektów spostrzeganych. W procesie spostrzegania, przy silnej koncentracji uwagi, znajomość lokalizacji celu ułatwia identyfikację lub jest dla niej wystarczająca. Wpływ lokalizacji nie występuje przy przetwarzaniu automatycznym i równoczesnym. Przebieg procesu uwagi
trudności ukierunkowania centrum uwagi na określony przedmiot, cechy nie zostają w pełni integrowane i pojawia się możliwość tworzenia związków iluzyjnych między cechami. Polegają one na tworzeniu powiązań między cechami należącymi do różnych przedmiotów. Sytuacje te są charakterystyczne dla percepcji nie angażującej uwagi adekwatnie do sytuacji. <br>Wraz z nabieraniem praktyki w identyfikowaniu celów percepcji zostają one identyfikowane i przetwarzane jako pojedyncze cechy funkcjonalne. Cecha taka powinna umożliwiać odróżnienie celów od pozostałych obiektów spostrzeganych. W procesie spostrzegania, przy silnej koncentracji uwagi, znajomość lokalizacji celu ułatwia identyfikację lub jest dla niej wystarczająca. Wpływ lokalizacji nie występuje przy przetwarzaniu automatycznym i równoczesnym. Przebieg procesu uwagi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego