Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
przyswajalnych motywów w przekazie reklamowym następuje przyspieszenie pogłębienia przetwarzania komunikatu. Zwiększa się także prawdopodobieństwo szybszej koncentracji uwagi odbiorcy na samej wiadomości. Pozwala także na łatwą identyfikację nadawcy oraz źródła informacji. Dominujące wykorzystywanie kodów wizualnych przy konstrukcji stałej reklamowej powoduje także ich mniejszą podatność na zakłócenia odbioru oraz łatwość odbioru. Znak ikoniczny może być interpretowany i dekodowany na podstawie podobieństwa do obiektu oznaczanego, nie wymaga więc dokładnego uzgodnienia reguł interpretacyjnych między nadawcą a odbiorcą. Mona go zatem interpretować jednoznacznie lub wieloznacznie, gdy obraz ma charakter metaforyczny. W przypadku wizualnych elementów metaforycznych wiadomości reklamowej zakres interpretacji określany jest przez pozostałe elementy. W odróżnieniu
przyswajalnych motywów w przekazie reklamowym następuje przyspieszenie pogłębienia przetwarzania komunikatu. Zwiększa się także prawdopodobieństwo szybszej koncentracji uwagi odbiorcy na samej wiadomości. Pozwala także na łatwą identyfikację nadawcy oraz źródła informacji. Dominujące wykorzystywanie kodów wizualnych przy konstrukcji stałej reklamowej powoduje także ich mniejszą podatność na zakłócenia odbioru oraz łatwość odbioru. Znak ikoniczny może być interpretowany i dekodowany na podstawie podobieństwa do obiektu oznaczanego, nie wymaga więc dokładnego uzgodnienia reguł interpretacyjnych między nadawcą a odbiorcą. Mona go zatem interpretować jednoznacznie lub wieloznacznie, gdy obraz ma charakter metaforyczny. W przypadku wizualnych elementów metaforycznych wiadomości reklamowej zakres interpretacji określany jest przez pozostałe elementy. W odróżnieniu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego