Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
wyprawienie następnego pociągu na szlak jeszcze nie zwolniony.
Jak funkcjonuje półsamoczynna blokada liniowa?
Linia jednotorowa

Dyżurny ruchu stacji Stronno żąda pozwolenia od dyżurnego ruchu stacji Serock na wyprawienie na szlak pociągu 9043 telefonogramem takim, jak w telefonicznym zapowiadaniu pociągów. Dyżurny ze Serocka udziela pozwolenia na wyprawienie pociągu ze Stronna (o ile tor jest wolny i nie ma przeszkód do jazdy) i zablokowuje u siebie blok pozwolenia. Czynność ta powoduje odblokowanie się bloku pozwolenia na stacji Stronno. Po uzyskaniu pozwolenia telefonicznego i odblokowania się bloku pozwolenia, dyżurny ruchu stacji Stronno jest uprawniony do wyprawienia na szlak pociągu.

Po wyprawieniu pociągu na szlak
wyprawienie następnego pociągu na szlak jeszcze nie zwolniony.<br>Jak funkcjonuje półsamoczynna blokada liniowa?<br>Linia jednotorowa<br><br>Dyżurny ruchu stacji Stronno żąda pozwolenia od dyżurnego ruchu stacji Serock na wyprawienie na szlak pociągu 9043 telefonogramem takim, jak w telefonicznym zapowiadaniu pociągów. Dyżurny ze Serocka udziela pozwolenia na wyprawienie pociągu ze Stronna (o ile tor jest wolny i nie ma przeszkód do jazdy) i zablokowuje u siebie blok pozwolenia. Czynność ta powoduje odblokowanie się bloku pozwolenia na stacji Stronno. Po uzyskaniu pozwolenia telefonicznego i odblokowania się bloku pozwolenia, dyżurny ruchu stacji Stronno jest uprawniony do wyprawienia na szlak pociągu.<br><br>Po wyprawieniu pociągu na szlak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego