Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
3., pkt. 3.) psycholog ocenia znaczenie uzyskanego rezultatu badawczego - po pierwsze, dla rozbudowy (lub zakwestionowania) danej teorii psychologicznej oraz po drugie, dla praktyki psychologicznej, która będzie nadbudowana na uzyskanym rezultacie badawczym (por. rozdz. 2.).

(c) Zasięg wniosków, które sformułował po zakończeniu badania

Jeśli chodzi o pkt (c), to jest to - inaczej mówiąc - problem generalizowalności wniosków z badania. Zagadnienie to wiąże się z problemem tzw. trafności zewnętrznej badania (por. rozdz. 3., pkt. 2.2.). Planując badanie empiryczne badacz powinien zdawać sobie sprawę z faktu, iż nie jest w stanie, z powodu ograniczeń ekonomicznych i technicznych, przebadać całej populacji, ale tylko pewien jej fragment
3., pkt. 3.) psycholog ocenia znaczenie uzyskanego rezultatu badawczego - po pierwsze, dla rozbudowy (lub zakwestionowania) danej teorii psychologicznej oraz po drugie, dla praktyki psychologicznej, która będzie nadbudowana na uzyskanym rezultacie badawczym (por. rozdz. 2.).<br><br>(c) Zasięg wniosków, które sformułował po zakończeniu badania <br><br> Jeśli chodzi o pkt (c), to jest to - inaczej mówiąc - problem generalizowalności wniosków z badania. Zagadnienie to wiąże się z problemem tzw. trafności zewnętrznej badania (por. rozdz. 3., pkt. 2.2.). Planując badanie empiryczne badacz powinien zdawać sobie sprawę z faktu, iż nie jest w stanie, z powodu ograniczeń ekonomicznych i technicznych, przebadać całej populacji, ale tylko pewien jej fragment
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego