Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
posprzedażnej czy zorganizowanie doskonałej sieci dystrybucji.
Zróżnicowanie zapewnia wyższe marże zysku. Przedsiębiorstwo zdobywa na rynku lub w niektórych jego segmentach pozycję quasimonopolistyczną. Wymogi, jakie powinny być spełnione w przypadku stosowania tej strategii są następujące: wysoka jakość produktu, duża efektywność działań marketingowych, korzystne wyobrażenie nabywców o produkcie i o jego wytwórcy, innowacyjność przedsiębiorstwa, systematyczne prowadzenie analizy własnych działań oraz obserwowanie sytuacji na rynku, w tym zwłaszcza konkurencji.
Główne zagrożenia tej strategii to możliwość imitacji ze strony konkurencji, zmniejszenie się znaczenia czynnika różnicującego produkt oraz powstanie zbyt dużej różnicy kosztów między przedsiębiorstwem stosującym strategię zróżnicowania a konkurentami, co prowadzi do rozpiętości cen. Przekroczenie
posprzedażnej czy zorganizowanie doskonałej sieci dystrybucji.<br>Zróżnicowanie zapewnia wyższe marże zysku. Przedsiębiorstwo zdobywa na rynku lub w niektórych jego segmentach pozycję quasimonopolistyczną. Wymogi, jakie powinny być spełnione w przypadku stosowania tej strategii są następujące: wysoka jakość produktu, duża efektywność działań marketingowych, korzystne wyobrażenie nabywców o produkcie i o jego wytwórcy, innowacyjność przedsiębiorstwa, systematyczne prowadzenie analizy własnych działań oraz obserwowanie sytuacji na rynku, w tym zwłaszcza konkurencji.<br>Główne zagrożenia tej strategii to możliwość imitacji ze strony konkurencji, zmniejszenie się znaczenia czynnika różnicującego produkt oraz powstanie zbyt dużej różnicy kosztów między przedsiębiorstwem stosującym strategię zróżnicowania a konkurentami, co prowadzi do rozpiętości cen. Przekroczenie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego