Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Gazeta Lubuska
Nr: 06.16
Miejsce wydania: Zielona Góra
Rok: 2005
sobie z tymi zadaniami. Nie sprawiają im kłopotu teksty popularnonaukowe.
Gorzej jest już natomiast z poezją. Interpretacja wierszy to dla wielu osób ciągle duża trudność. A tworzenie własnego tekstu? - Tu z treścią, kompozycją nie jest najgorzej. Ale najsłabiej opanowana jest sprawność językowa. Uczniowie nie znają albo nie potrafią zastosować zasad interpunkcji, ortografii, mają problemy ze składnią - dodaje Goncarz. - I nad tym powinni popracować gimnazjaliści, nauczyciele wszystkich przedmiotów. Bo nie jest to zadanie tylko polonistów.
Potrafią wybrać
- Arkusz egzaminacyjny części matematyczno-przyrodniczej okazał się trudny dla uczniów z okręgu - zauważa koordynator tej części egzaminu Jolanta Dolata. - Najlepiej poradzili sobie z wyszukiwaniem informacji
sobie z tymi zadaniami. Nie sprawiają im kłopotu teksty popularnonaukowe. <br>Gorzej jest już natomiast z poezją. Interpretacja wierszy to dla wielu osób ciągle duża trudność. A tworzenie własnego tekstu? - Tu z treścią, kompozycją nie jest najgorzej. Ale najsłabiej opanowana jest sprawność językowa. Uczniowie nie znają albo nie potrafią zastosować zasad interpunkcji, ortografii, mają problemy ze składnią - dodaje Goncarz. - I nad tym powinni popracować gimnazjaliści, nauczyciele wszystkich przedmiotów. Bo nie jest to zadanie tylko polonistów.<br>&lt;tit&gt;Potrafią wybrać&lt;/&gt;<br>- Arkusz egzaminacyjny części matematyczno-przyrodniczej okazał się trudny dla uczniów z okręgu - zauważa koordynator tej części egzaminu Jolanta Dolata. - Najlepiej poradzili sobie z wyszukiwaniem informacji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego