Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
ma swoje historyczne uzasadnienie oraz wynika z tradycyjnego przekonania, że problematyka jakości ogranicza się do wyrobów, procesów technologicznych i jednostek produkcyjnych. Powstaje przy tym swoisty paradoks, kiedy z jednej strony akcentuje się pierwszoplanową rolę kierownictwa w zarządzaniu jakością, a z drugiej strony zakresem zarządzania jakością nie obejmuje się znacznej części jednostek administracyjnych.
Zasygnalizowaną wyżej tezę uzasadnia fakt realnego występowania sieci wzajemnych oddziaływań (zasileń i zakłóceń) pomiędzy jednostkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa. Nierzadko, działania jednostek (a w szczególności działania kierownictwa i jednostek administracyjnych) rozprzestrzeniają się (w sieci powiązań przyczynowo-skutkowych) na całe przedsiębiorstwo. Stąd, nawet jeżeli zakres zarządzania jakością zostanie zawężony tylko do jakości
ma swoje historyczne uzasadnienie oraz wynika z tradycyjnego przekonania, że problematyka jakości ogranicza się do wyrobów, procesów technologicznych i jednostek produkcyjnych. Powstaje przy tym swoisty paradoks, kiedy z jednej strony akcentuje się pierwszoplanową rolę kierownictwa w zarządzaniu jakością, a z drugiej strony zakresem zarządzania jakością nie obejmuje się znacznej części jednostek administracyjnych.<br>Zasygnalizowaną wyżej tezę uzasadnia fakt realnego występowania sieci wzajemnych oddziaływań (zasileń i zakłóceń) pomiędzy jednostkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa. Nierzadko, działania jednostek (a w szczególności działania kierownictwa i jednostek administracyjnych) rozprzestrzeniają się (w sieci powiązań przyczynowo-skutkowych) na całe przedsiębiorstwo. Stąd, nawet jeżeli zakres zarządzania jakością zostanie zawężony tylko do jakości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego