Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
okazuje się efektywna w stosunku do obiektów angażujących. Wobec obiektów niskoangażujących, efektywniejsza jest strategia peryferyczna. Stopień zaangażowania wobec reklamowanego obiektu określa poziom i charakter motywacji do reklamowanego obiektu oraz eksponowanego przekazu. Trudności związane z tworzeniem kampanii reklamowych na podstawie strategii centralnej charakteryzują się większą trwałością kreowanej postawy, powodują konieczność powtarzania kampanii reklamowych dla obiektów reklamowanych peryferycznie. Niski stopień trwałości kreowanych w wyniku reklamy postaw jest też skutkiem silnego natężenia konkurencyjnych komunikatów reklamowych. Tworzenie postaw w procesie reklamy może być ograniczone przez efekt bumerangu oraz efekt naduzasadniania. Efekty te polegają na tworzeniu się negatywnej postawy wobec reklamowanego obiektu lub samego aktu perswazyjnego
okazuje się efektywna w stosunku do obiektów angażujących. Wobec obiektów niskoangażujących, efektywniejsza jest strategia peryferyczna. Stopień zaangażowania wobec reklamowanego obiektu określa poziom i charakter motywacji do reklamowanego obiektu oraz eksponowanego przekazu. Trudności związane z tworzeniem kampanii reklamowych na podstawie strategii centralnej charakteryzują się większą trwałością kreowanej postawy, powodują konieczność powtarzania kampanii reklamowych dla obiektów reklamowanych peryferycznie. Niski stopień trwałości kreowanych w wyniku reklamy postaw jest też skutkiem silnego natężenia konkurencyjnych komunikatów reklamowych. Tworzenie postaw w procesie reklamy może być ograniczone przez efekt bumerangu oraz efekt naduzasadniania. Efekty te polegają na tworzeniu się negatywnej postawy wobec reklamowanego obiektu lub samego aktu perswazyjnego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego