Typ tekstu: Książka
Autor: Barańczak Stanisław
Tytuł: Poezja i duch uogólnienia
Rok wydania: 1996
Lata powstania: 1970-1996
oblewaniem mieszkania w powieści Skvorecký'ego, albowiem ilustruje ona tę podwójność straty z charakterystycznie schludną symetrią. Klęska Barbary w zetknięciu ze wschodnioeuropejskim dowcipem znajduje, parę stron dalej, równoległy odpowiednik w niezrozumieniu, z jakim Milan przyjmuje aluzję do kulturalnej mitologii Ameryki. Wyłączona z czeskiej konwersacji, rozżalona Barbara zabawia się w kącie pokoju kartonową układanką. Gruboskórny Milan kwituje to jako "kanadyjski zwyczaj", w oczach Barbary natomiast cała scena jest powtórzeniem klasycznego hollywoodzkiego kadru z całą jego przejrzystą symboliką opuszczenia, samotności i miłosnego zawodu:

Skąd miałby to wiedzieć? Kiedy ostatni raz wyświetlano w Pradze Obywatela Kane, Milana nie było jeszcze na świecie.
- You never give
oblewaniem mieszkania w powieści Skvorecký'ego, albowiem ilustruje ona tę podwójność straty z charakterystycznie schludną symetrią. Klęska Barbary w zetknięciu ze wschodnioeuropejskim dowcipem znajduje, parę stron dalej, równoległy odpowiednik w niezrozumieniu, z jakim Milan przyjmuje aluzję do kulturalnej mitologii Ameryki. Wyłączona z czeskiej konwersacji, rozżalona Barbara zabawia się w kącie pokoju kartonową układanką. Gruboskórny Milan kwituje to jako "kanadyjski zwyczaj", w oczach Barbary natomiast cała scena jest powtórzeniem klasycznego hollywoodzkiego kadru z całą jego przejrzystą symboliką opuszczenia, samotności i miłosnego zawodu:<br><br>&lt;q&gt; Skąd miałby to wiedzieć? Kiedy ostatni raz wyświetlano w Pradze Obywatela Kane, Milana nie było jeszcze na świecie.<br> - You never give
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego