Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
efektownych obrazów; zaś język jego prozy przełamywał bariery stylistycznej obcości między światem przeżyć bohaterów a nowym widzem.
Wzorem romantyków - i głoszonych poglądów własnych - swobodnie traktował układy kompozycyjne. Wpisywał do swych sztuk najbardziej wówczas nowoczesną scenografię, wykorzystywał wszelkie możliwości i triki, jakimi dysponowały teatry i widowiska publiczne. Dramaty Dumasa były tak kasowe, że jako jeden z niewielu autorów mógł domagać się w teatrze uwzględnienia fanaberyjnej rozrzutności dekoracji. Pisząc dramaty dla sceny, zachowywał na ogół podział na akty, ale w wielu sztukach ważniejszą od nich rolę pełniły tableau, obrazy, do których dopasowywano układy inscenizacyjne, czasem bardzo liczne. Jeśli uważamy Kordiana za dramat rekordowy
efektownych obrazów; zaś język jego prozy przełamywał bariery stylistycznej obcości między światem przeżyć bohaterów a nowym widzem.<br>Wzorem romantyków - i głoszonych poglądów własnych - swobodnie traktował układy kompozycyjne. Wpisywał do swych sztuk najbardziej wówczas nowoczesną scenografię, wykorzystywał wszelkie możliwości i triki, jakimi dysponowały teatry i widowiska publiczne. Dramaty Dumasa były tak kasowe, że jako jeden z niewielu autorów mógł domagać się w teatrze uwzględnienia fanaberyjnej rozrzutności dekoracji. Pisząc dramaty dla sceny, zachowywał na ogół podział na akty, ale w wielu sztukach ważniejszą od nich rolę pełniły tableau, obrazy, do których dopasowywano układy inscenizacyjne, czasem bardzo liczne. Jeśli uważamy Kordiana za dramat rekordowy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego