Typ tekstu: Książka
Autor: Czekała Zbigniew
Tytuł: Parada radarów
Rok: 1999
w tym urządzeniu efektu Dopplera ma tę cenną zaletę, że czujnik reaguje na ruch, a nie poziom odbić, co bardzo ułatwia jego praktyczne stosowanie.

15.2. Samochodowe radary antykolizyjne
O potrzebie automatyzacji kierowania pojazdami samochodowymi z zastosowaniem radaru mówi się już od kilku dziesięcioleci. Celem tego miałoby
być zmniejszenie liczby kolizji w gęstniejącym ruchu ulicznym wielkich miast. Ogólna zasada funkcjonowania przewidywanego samochodowego systemu antykolizyjnego przedstawiona jest na rys. 15.2.
Z głowicy radarowej do komputerowego układu sterowania przekazywane są wyniki pomiarów odległości (R) do poprzedzającego pojazdu i prędkości względnej obu pojazdów (V). Ponadto układ sterujący otrzymuje informację o prędkości własnej pojazdu
w tym urządzeniu efektu Dopplera ma tę cenną zaletę, że czujnik reaguje na ruch, a nie poziom odbić, co bardzo ułatwia jego praktyczne stosowanie.<br><br>&lt;tit&gt;15.2. Samochodowe radary antykolizyjne &lt;/&gt;<br>O potrzebie automatyzacji kierowania pojazdami samochodowymi z zastosowaniem radaru mówi się już od kilku dziesięcioleci. Celem tego miałoby &lt;page nr=289&gt;<br>być zmniejszenie liczby kolizji w gęstniejącym ruchu ulicznym wielkich miast. Ogólna zasada funkcjonowania przewidywanego samochodowego systemu antykolizyjnego przedstawiona jest na rys. 15.2. <br>Z głowicy radarowej do komputerowego układu sterowania przekazywane są wyniki pomiarów odległości (R) do poprzedzającego pojazdu i prędkości względnej obu pojazdów (V). Ponadto układ sterujący otrzymuje informację o prędkości własnej pojazdu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego