odbiorcy wobec wiadomości zmienia się, co powoduje konieczność określenia następujących czynników determinujących przebieg komunikacji: <br>1, aktualnych dyspozycji odbiorcy wpływających na percepcję wiadomości; <br>2, efektywnej w stosunku do nastawienia odbiorcy struktury przekazu reklamowego; <br>3, wpływu czynników wynikających ze specyficznej sytuacji odbioru wiadomości; <br>4, wpływu argumentacji konkurencyjnej, który jest czynnikiem charakterystycznym dla konwencji procesu reklamy jako gatunku komunikacji masowej. <br>W literaturze poświęconej problematyce klasycznej reklamy i marketingu wyróżnia się trzy podstawowe fazy przebiegu kampanii reklamowej: <br>1, stadium wprowadzające, <br><page nr=120><br>2, stadium informacyjno-perswazyjne, <br>3, stadium przypominające. <br>Ze względu na istotny wpływ konkurencyjnych komunikatów reklamowych oraz zakłócenia odbioru o charakterze sytuacyjnym celowe wydaje się wprowadzenie