Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Wojsk Lądowych
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
przybrzeżnomorskich. Obniżenie bowiem tego poziomu może zdemaskować system ustawionych min. Bierze się również pod uwagę charakter dna przeszkody wodnej (zamulenia utrudniają użycie min przeciwpancernych) oraz szybkość prądu wody. W rzekach przy szybkości prądu ponad 1 m/s niezbędne jest dodatkowe zabezpieczenie zakotwiczonych min, w wodach zaś przybrzeżnomorskich konieczne jest stosowanie kotwic betonowych (kręgów betonowych) do min przeciwpancernych.
Do stawiania zapór minowych na przeszkodach wodnych (w wodzie i na brzegu) pododdziały inżynieryjne wykorzystują różnorodny sprzęt i specjalistyczne oprzyrządowanie. Do minowania wąskich przeszkód wodnych oraz ustawiania pojedynczych grup min stosuje się pływające transportery kołowe i gąsienicowe, odpowiednio przystosowane bojowe wozy piechoty, łodzie desantowe
przybrzeżnomorskich&lt;/&gt;. Obniżenie bowiem tego poziomu może zdemaskować system ustawionych min. Bierze się również pod uwagę charakter dna przeszkody wodnej (zamulenia utrudniają użycie min przeciwpancernych) oraz szybkość prądu wody. W rzekach przy szybkości prądu ponad 1 m/s niezbędne jest dodatkowe zabezpieczenie zakotwiczonych min, w wodach zaś &lt;orig&gt;przybrzeżnomorskich&lt;/&gt; konieczne jest stosowanie kotwic betonowych (kręgów betonowych) do min przeciwpancernych.<br>Do stawiania zapór minowych na przeszkodach wodnych (w wodzie i na brzegu) pododdziały inżynieryjne wykorzystują różnorodny sprzęt i specjalistyczne oprzyrządowanie. Do minowania wąskich przeszkód wodnych oraz ustawiania pojedynczych grup min stosuje się pływające transportery kołowe i gąsienicowe, odpowiednio przystosowane bojowe wozy piechoty, łodzie desantowe
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego