Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
trosk codziennych,
- źródło prestiżu społecznego i kontaktu.
Jak już wspomniałem, badania motywacji odbiorczych stanowią ważną część studiów kierunku "korzystania i satysfakcji".
W końcu, czwarta płaszczyzna analizy zajmuje się zaufaniem, jakim odbiorcy obdarzają (lub nie) media masowe. Badania Hovlanda i Weissa [1951] dowiodły, że ocena wiarygodności komunikatora ma istotne, choć raczej krótkotrwałe, znaczenie dla akceptacji treści przekazu. Warto w tym miejscu przypomnieć, że wiele badań, tak krajowych jak i zagranicznych, wskazuje na telewizję jako środek cieszący się największym zaufaniem publiczności masowej.
Analiza korzystania ze środków masowych musi więc uwzględniać stopień ekspozycji, strukturę procesu komunikowania, motywację oraz zaufanie odbiorców wobec komunikatora. Z kolei
trosk codziennych, <br>- źródło prestiżu społecznego i kontaktu. <br>Jak już wspomniałem, badania motywacji odbiorczych stanowią ważną część studiów kierunku "korzystania i satysfakcji".<br>W końcu, czwarta płaszczyzna analizy zajmuje się zaufaniem, jakim odbiorcy obdarzają (lub nie) media masowe. Badania Hovlanda i Weissa [1951] dowiodły, że ocena wiarygodności komunikatora ma istotne, choć raczej krótkotrwałe, znaczenie dla akceptacji treści przekazu. Warto w tym miejscu przypomnieć, że wiele badań, tak krajowych jak i zagranicznych, wskazuje na telewizję jako środek cieszący się największym zaufaniem publiczności masowej.<br>Analiza korzystania ze środków masowych musi więc uwzględniać stopień ekspozycji, strukturę procesu komunikowania, motywację oraz zaufanie odbiorców wobec komunikatora. Z kolei
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego