Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 02.20 (8)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
właścicielami statków są polskie przedsiębiorstwa, na masztach powiewają flagi Cypru albo Vanuatu. Tanie (ściślej "wygodne" - Flags of Convenience) bandery umożliwiają płacenie niższych podatków, niższych pensji, oznaczają złagodzenie wymagań technicznych. - Nikt nie wie, ilu polskich marynarzy podpisało zagraniczne kontrakty - twierdzi Andrzej Kościk, jeden z dwóch polskich inspektorów ITF. Szacuje się, że łącznie jest ich 30 tys., czyli właściwie wszyscy pracujący w tej branży. - W POL-Americe, jednej ze spółek należących do grupy Polskich Linii Oceanicznych, na etatach jest pięciuset marynarzy. - Dostają długoterminowe urlopy bezpłatne, by podpisać kontrakty z cypryjską spółką POL-Ocean, której POL-America wydzierżawiła swoje statki. Właścicielem POL-Oceanu jest
właścicielami statków są polskie przedsiębiorstwa, na masztach powiewają flagi Cypru albo Vanuatu. Tanie (ściślej "wygodne" - Flags of Convenience) bandery umożliwiają płacenie niższych podatków, niższych pensji, oznaczają złagodzenie wymagań technicznych. - Nikt nie wie, ilu polskich marynarzy podpisało zagraniczne kontrakty - twierdzi Andrzej Kościk, jeden z dwóch polskich inspektorów ITF. Szacuje się, że łącznie jest ich 30 tys., czyli właściwie wszyscy pracujący w tej branży. - W POL-Americe, jednej ze spółek należących do grupy Polskich Linii Oceanicznych, na etatach jest pięciuset marynarzy. - Dostają długoterminowe urlopy bezpłatne, by podpisać kontrakty z cypryjską spółką POL-Ocean, której POL-America wydzierżawiła swoje statki. Właścicielem POL-Oceanu jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego