Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
ludzkie ciało i gdyby zabić, wypchać i wyeksponować na wystawie człowieka. Na tę ostateczność artyści się jeszcze nie zdecydowali. W związku z czym, paradoksalnie, w obu wspomnianych pracach zwierzęta jawią się nie jako szokujące ikony śmierci i rozkładu, lecz jako świadectwa ludzkiej niemocy, strachu wyłącznie przed własną śmiercią.

["Chłopiec z lewkiem" - Jarosław Modzelewski] Ze zwierzętami w sztuce najnowszej jest trochę tak, jak z gołą babą na obrazie - wiadomo, że artystyczna kariera tego motywu wynika w dużej mierze z fizjologicznych słabości (?) płci męskiej. Wizerunki zwierząt działają podobnie; ich widok niezmiennie porusza nas, fakt zaś, że zostały namalowane, wyrzeźbione, sfotografowane czy nawet wypchane
ludzkie ciało i gdyby zabić, wypchać i wyeksponować na wystawie człowieka. Na tę ostateczność artyści się jeszcze nie zdecydowali. W związku z czym, paradoksalnie, w obu wspomnianych pracach zwierzęta jawią się nie jako szokujące ikony śmierci i rozkładu, lecz jako świadectwa ludzkiej niemocy, strachu wyłącznie przed własną śmiercią.<br><br> ["Chłopiec z lewkiem" - Jarosław Modzelewski] Ze zwierzętami w sztuce najnowszej jest trochę tak, jak z gołą babą na obrazie - wiadomo, że artystyczna kariera tego motywu wynika w dużej mierze z fizjologicznych słabości (?) płci męskiej. Wizerunki zwierząt działają podobnie; ich widok niezmiennie porusza nas, fakt zaś, że zostały namalowane, wyrzeźbione, sfotografowane czy nawet wypchane
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego