Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
prz. 113), ta problematyka szerzej w rozdziale III).
Nowowiejski zaciera więc w pewnym stopniu jego charakter chorałowy, wprowadza
natomiast przy jego pomocy typ ekspresji uroczystej, o pewnym zabarwieniu patetycznym
(Moderato maestoso, dynamika f). W Sanctus materiał ten jest wykorzystywany
na przemian ­ w partii chóru i organów, harmonizowany z eksponowaniem elementów
modalnych, nadając tej części charakter uroczystej kontemplacji (Largo solenne,
dynamika f).
Miazga w Missa Dominicalis (1957) posługuje się motywami z XI mszy gregoriańskiej
"Orbis factor" (przeznaczonej In Dominicis infra annum, stąd tytuł mszy) oraz
materiałem gregoriańskim Credo V (w części Credo). Są to przeważnie motywy inicjalne
poszczególnych wersów, rytmizowane, niekiedy przekształcane
prz. 113), ta problematyka szerzej w rozdziale III). <br>Nowowiejski zaciera więc w pewnym stopniu jego charakter chorałowy, wprowadza <br>natomiast przy jego pomocy typ ekspresji uroczystej, o pewnym zabarwieniu patetycznym <br>(Moderato maestoso, dynamika f). W Sanctus materiał ten jest wykorzystywany <br>na przemian ­ w partii chóru i organów, harmonizowany z eksponowaniem elementów <br>modalnych, nadając tej części charakter uroczystej kontemplacji (Largo solenne, <br>dynamika f).<br> Miazga w Missa Dominicalis (1957) posługuje się motywami z XI mszy gregoriańskiej <br>"Orbis factor" (przeznaczonej In Dominicis infra annum, stąd tytuł mszy) oraz <br>materiałem gregoriańskim Credo V (w części Credo). Są to przeważnie motywy inicjalne <br>poszczególnych wersów, rytmizowane, niekiedy przekształcane
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego