Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
proces reklamy od innych form komunikacji masowej, w których odbiór wiadomości ma charakter intencjonalny. Poza sytuacjami odbioru przekazów o desygnatach posiadających duży stopień ważności dla odbiorcy oraz sytuacjami, w których poprzednie ekspozycje wykształciły u odbiorcy system nastawień na odbiór określonego przekazu reklamowego, komunikaty te odbierane są i interpretowane w sposób modyfikowany przez uwagę rozproszoną.
Z głównych założeń typowych strategii reklamowych wynika dążenie nadawcy komunikatu do konstruowania takich przekazów, które minimalizując ilość niezbędnych ekspozycji, maksymalizują stopień koncentracji uwagi odbiorcy na komunikacie oraz zwiększają jakość jego odbioru i interpretacji.
W literaturze psychologicznej brak jest jednoznacznej definicji procesu uwagi. Znaczna rozpiętość charakteryzuje też teorie
proces reklamy od innych form komunikacji masowej, w których odbiór wiadomości ma charakter intencjonalny. Poza sytuacjami odbioru przekazów o desygnatach posiadających duży stopień ważności dla odbiorcy oraz sytuacjami, w których poprzednie ekspozycje wykształciły u odbiorcy system nastawień na odbiór określonego przekazu reklamowego, komunikaty te odbierane są i interpretowane w sposób modyfikowany przez uwagę rozproszoną. <br>Z głównych założeń typowych strategii reklamowych wynika dążenie nadawcy komunikatu do konstruowania takich przekazów, które minimalizując ilość niezbędnych ekspozycji, maksymalizują stopień koncentracji uwagi odbiorcy na komunikacie oraz zwiększają jakość jego odbioru i interpretacji. <br>W literaturze psychologicznej brak jest jednoznacznej definicji procesu uwagi. Znaczna rozpiętość charakteryzuje też teorie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego