Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
dyrektorem Instytutu Dialogu Katolicko-Judaistycznego przy Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie, redaktorem naczelnym Colletanea Theologica

- Jaki sens ma dialog chrześcijańsko-judaistyczny? O co w nim w ogóle chodzi?

Na początku trzeba odpowiedzieć na pytanie, czym jest dialog, rozważyć jego naturę i zastanowić się nad jego celem, bo tylko wtedy będzie możliwe rozważenie jego sensu. Dialog zakłada trzy płaszczyzny i gdyby zabrakło jednej z nich, staje się on niemożliwy.

Pierwsza to wzajemne poznawanie się. Chodzi o rzetelne poznawanie siostrzanej religii oraz wrażliwości jej wyznawców. Mam na myśli proces obustronny: poznawanie przez chrześcijan religii judaistycznej, a przez żydów religii chrześcijańskiej. W obustronnej wiedzy
dyrektorem Instytutu Dialogu Katolicko-Judaistycznego przy Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie, redaktorem naczelnym Colletanea Theologica&lt;/&gt;<br><br> - Jaki sens ma dialog chrześcijańsko-judaistyczny? O co w nim w ogóle chodzi?<br><br> Na początku trzeba odpowiedzieć na pytanie, czym jest dialog, rozważyć jego naturę i zastanowić się nad jego celem, bo tylko wtedy będzie możliwe rozważenie jego sensu. Dialog zakłada trzy płaszczyzny i gdyby zabrakło jednej z nich, staje się on niemożliwy.<br><br> Pierwsza to wzajemne poznawanie się. Chodzi o rzetelne poznawanie siostrzanej religii oraz wrażliwości jej wyznawców. Mam na myśli proces obustronny: poznawanie przez chrześcijan religii judaistycznej, a przez żydów religii chrześcijańskiej. W obustronnej wiedzy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego