Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
Można by oczywiście komentować przykłady dalszych zróżnicowań rozczłonkowań i w konsekwencji ograniczyć zakres problematyki do zagadnień architektonicznych. Takie ograniczenie w przypadku mszy XX-wiecznych nie w pełni oddaje istotę zagadnienia, a literowy zapis struktury architektonicznej jest tu po prostu mniej przydatny. Chciałbym więc podjąć próbę innego spojrzenia na formę cyklu mszalnego ­ w porównaniu z aspektem tradycyjnym, wyłącznie architektonicznym, uwzględniając zresztą także ten aspekt. Interesujący jest bowiem problem szerszy, bardziej złożony ­ uchwycenia nadrzędnej koncepcji formy, wskazania możliwości i pewnych mechanizmów wykorzystywania przez kompozytorów omówionych kategorii czy klas integracji. Posłużę się metodą badawczą, opartą na koncepcji Kortego (eksponującej aspekt filozoficzny). Zastosuję symbole omówionych
Można by oczywiście komentować przykłady dalszych zróżnicowań rozczłonkowań i w konsekwencji ograniczyć zakres problematyki do zagadnień architektonicznych. Takie ograniczenie w przypadku mszy XX-wiecznych nie w pełni oddaje istotę zagadnienia, a literowy zapis struktury architektonicznej jest tu po prostu mniej przydatny. Chciałbym więc podjąć próbę innego spojrzenia na formę cyklu mszalnego ­ w porównaniu z aspektem tradycyjnym, wyłącznie architektonicznym, uwzględniając zresztą także ten aspekt. Interesujący jest bowiem problem szerszy, bardziej złożony ­ uchwycenia nadrzędnej koncepcji formy, wskazania możliwości i pewnych mechanizmów wykorzystywania przez kompozytorów omówionych kategorii czy klas integracji. Posłużę się metodą badawczą, opartą na koncepcji Kortego (eksponującej aspekt filozoficzny). Zastosuję symbole omówionych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego