Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
hamowania najszybszego pociągu). Każdy odstęp poprzedzony jest semaforem odstępowym wskazującym stan jego zajętości lub zwolnienia za pomocą wyświetlanych na nim sygnałów zezwalających, bądź zabraniających jazdy. Semafory blokady samoczynnej nie są obsługiwane przez personel, a sygnały na nich się ukazujące uzależnione są od bieżącej sytuacji ruchowej na szlaku i oddziaływania pociągu na urządzenia sterowania ruchem. Na linii wyposażonej w blokadę samoczynną nie obowiązuje zasada, iż na jednym odstępie, w tym samym czasie znajdować się może tylko jeden pociąg. Maszynista prowadzący pociąg na szlaku z samoczynną blokadą liniową ma prawo pominąć - po uprzednim przed nim zatrzymaniu - semafor ostępowy wskazujący sygnał "Stój". Bez zatrzymania - jednak
hamowania najszybszego pociągu). Każdy odstęp poprzedzony jest semaforem odstępowym wskazującym stan jego zajętości lub zwolnienia za pomocą wyświetlanych na nim sygnałów zezwalających, bądź zabraniających jazdy. Semafory blokady samoczynnej nie są obsługiwane przez personel, a sygnały na nich się ukazujące uzależnione są od bieżącej sytuacji ruchowej na szlaku i oddziaływania pociągu na urządzenia sterowania ruchem. Na linii wyposażonej w blokadę samoczynną nie obowiązuje zasada, iż na jednym odstępie, w tym samym czasie znajdować się może tylko jeden pociąg. Maszynista prowadzący pociąg na szlaku z samoczynną blokadą liniową ma prawo pominąć - po uprzednim przed nim zatrzymaniu - semafor ostępowy wskazujący sygnał "Stój". Bez zatrzymania - jednak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego