Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Metropol
Nr: 02.23
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
nie rozwiąże problemów branży motoryzacyjnej. Użycia przez rząd tego instrumentu domagają się dilerzy aut.
W połowie stycznia 2001 r. Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów zaakceptował propozycję Ministerstwa Gospodarki, aby zwiększyć stawkę akcyzy na importowane używane samochody osobowe proporcjonalnie do wieku auta, maksymalnie do 64 proc. za auta 10-letnie.
Według Steinhoffa, nadmierne ograniczenie importu samochodów używanych może spowodować poważne kłopoty wielu małych i średnich przedsiębiorstw. - Trzeba pamiętać, że wpływy do budżetu pochodzą głównie z VAT-u, a nie z akcyzy. Wprowadzenie akcyzy zawsze obniża poziom sprzedaży - zaznaczył wicepremier.
(PAP)



Senatorowie omówili budżet

BUDŻET Senat zakończył debatę nad ustawą budżetową na 2001 r
nie rozwiąże problemów branży motoryzacyjnej. Użycia przez rząd tego instrumentu domagają się dilerzy aut.<br>W połowie stycznia 2001 r. Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów zaakceptował propozycję Ministerstwa Gospodarki, aby zwiększyć stawkę akcyzy na importowane używane samochody osobowe proporcjonalnie do wieku auta, maksymalnie do 64 proc. za auta 10-letnie.<br>Według Steinhoffa, nadmierne ograniczenie importu samochodów używanych może spowodować poważne kłopoty wielu małych i średnich przedsiębiorstw. - Trzeba pamiętać, że wpływy do budżetu pochodzą głównie z VAT-u, a nie z akcyzy. Wprowadzenie akcyzy zawsze obniża poziom sprzedaży - zaznaczył wicepremier.<br>&lt;au&gt;(PAP)&lt;/&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="news"&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Senatorowie omówili budżet&lt;/&gt;<br><br>&lt;tit&gt;BUDŻET&lt;/&gt; Senat zakończył debatę nad ustawą budżetową na 2001 r
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego