Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
przyniosły nam pełne opracowania i koncepcje metodologii nauk pedagogicznych. Wręcz przeciwnie, z pewnością więcej problemów, które dopiero stają przed nami do rozwiązania, niż problemów już rozwiązanych. Toteż o dotychczasowym postępie w tej dziedzinie można chyba jedynie powiedzieć, że zapoczątkowane zostały próby i poszukiwania w zakresie metodologicznego samookreślenia się pedagogiki, a nadto, że zostały ustalone główne kierunki tych poszukiwań. Dziś nie ulega już wątpliwości, że naukowa, marksistowska, pedagogika to dyscyplina uprawiania empirycznie, jakkolwiek oparta na solidnych podstawach filozoficznych, to nauka praktyczna i teoretyczna zarazem, a jednocześnie ideologiczna i społecznie zaangażowana.
Pełna metodologiczna koncepcja takiej pedagogiki czeka na opracowanie. Niektóre problemy zostały już
przyniosły nam pełne opracowania i koncepcje metodologii nauk pedagogicznych. Wręcz przeciwnie, z pewnością więcej problemów, które dopiero stają przed nami do rozwiązania, niż problemów już rozwiązanych. Toteż o dotychczasowym postępie w tej dziedzinie można chyba jedynie powiedzieć, że zapoczątkowane zostały próby i poszukiwania w zakresie metodologicznego samookreślenia się pedagogiki, a nadto, że zostały ustalone główne kierunki tych poszukiwań. Dziś nie ulega już wątpliwości, że naukowa, marksistowska, pedagogika to dyscyplina uprawiania empirycznie, jakkolwiek oparta na solidnych podstawach filozoficznych, to nauka praktyczna i teoretyczna zarazem, a jednocześnie ideologiczna i społecznie zaangażowana.<br>Pełna metodologiczna koncepcja takiej pedagogiki czeka na opracowanie. Niektóre problemy zostały już
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego