Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
Jeśli chodzi o siłę przetargową odbiorców, to następuje tu wyraźny proces koncentracji i tym samym poprawa ich pozycji konkurencyjnej. Powstają tzw. europejskie centra zakupu, które nabywają produkty przeznaczone dla swych różnych sieci dystrybucyjnych w wielu krajach.
Jest to z pewnością istotne zagrożenie dla polskich eksporterów. Jednak wzrost stopnia umiędzynarodowienia zakupów neutralizuje w pewnym zakresie ten niekorzystny czynnik. Firmy handlowe poszukują nowych dostawców i te przedsiębiorstwa zagraniczne, które potrafią spełnić ich wymogi, mają szanse wejścia do tych kanałów dystrybucji i poprawy swojej pozycji konkurencyjnej.
Liberalizacja ograniczeń w dostępie do rynków krajów Piętnastki Unii Europejskiej jest czynnikiem sprzyjającym nowo wchodzącym do różnych sektorów
Jeśli chodzi o siłę przetargową odbiorców, to następuje tu wyraźny proces koncentracji i tym samym poprawa ich pozycji konkurencyjnej. Powstają tzw. europejskie centra zakupu, które nabywają produkty przeznaczone dla swych różnych sieci dystrybucyjnych w wielu krajach.<br>Jest to z pewnością istotne zagrożenie dla polskich eksporterów. Jednak wzrost stopnia umiędzynarodowienia zakupów neutralizuje w pewnym zakresie ten niekorzystny czynnik. Firmy handlowe poszukują nowych dostawców i te przedsiębiorstwa zagraniczne, które potrafią spełnić ich wymogi, mają szanse wejścia do tych kanałów dystrybucji i poprawy swojej pozycji konkurencyjnej.<br>Liberalizacja ograniczeń w dostępie do rynków krajów Piętnastki Unii Europejskiej jest czynnikiem sprzyjającym nowo wchodzącym do różnych sektorów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego