Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
tych zespołów było za dużo przywiązania do sztuki".
Od powstania w czerwcu 1976 roku The Clash prezentował zaangażowany nurt punk rocka i bardziej przekonująco wyrażał interesy przeciętnego fana niż Sex Pistols. Teksty zespołu, szczególnie w pierwszym okresie, stanowiły rodzaj cinema verite dylematów i marzeń bezrobotnych nastolatków. Bez niepotrzebnych poetyckich ozdobników niebywale celnie piętnowały społeczne niesprawiedliwości. Dodatkowo The Clash mieli umiejętność przenoszenia treści na jednakowo komunikatywnyjęzyk dźwięków. Opierając się na najprostszych formach kompozycji rockowej grupa szybko wypracowała własny styl opisywany jako przyśpieszone reggae. Bazował na zderzeniu gitarowych fraz na tle zagłuszającego dudnienia sekcji rytmicznej, z wielogłosowym śpiewem przypominającym chóralne popisy na stadionach
tych zespołów było za dużo przywiązania do sztuki".<br>Od powstania w czerwcu 1976 roku The Clash prezentował zaangażowany nurt punk rocka i bardziej przekonująco wyrażał interesy przeciętnego fana niż Sex Pistols. Teksty zespołu, szczególnie w pierwszym okresie, stanowiły rodzaj cinema verite dylematów i marzeń bezrobotnych nastolatków. Bez niepotrzebnych poetyckich ozdobników niebywale celnie piętnowały społeczne niesprawiedliwości. Dodatkowo The Clash mieli umiejętność przenoszenia treści na jednakowo komunikatywnyjęzyk dźwięków. Opierając się na najprostszych formach kompozycji rockowej grupa szybko wypracowała własny styl opisywany jako przyśpieszone reggae. Bazował na zderzeniu gitarowych fraz na tle zagłuszającego dudnienia sekcji rytmicznej, z wielogłosowym śpiewem przypominającym chóralne popisy na stadionach
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego