Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 4
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
polskim rynku odmianę z silnikiem z zapłonem samoczynnym.
Dieslowski silnik Laguny to konstrukcja Renault, która z założenia miała się cechować równomierną, bezwibracyjną i cichą pracą, elastycznością i małym zużyciem paliwa. Dzięki numerycznej metodzie konstruowania i zastosowaniu komputerowej symulacji zaprojektowano optymalną długość i kształt kanałów dolotowych, komorę spalania, a także wybrano niecodzienny układ rozrządu z trzema zaworami (dwa ssące) w każdym cylindrze. Drugi zawór ssący umożliwia szybsze i efektywniejsze napełnianie cylindra - nie trzeba więc stosować drogiej turbosprężarki, a uzyskanie lepszych osiągów silnika jest możliwe na niższych obrotach. Obniżenie prędkości obrotowej przy jednoczesnym wzroście momentu obrotowego zwiększa elastyczność napędu samochodu i zmniejsza zużycie
polskim rynku odmianę z silnikiem z zapłonem samoczynnym.<br>Dieslowski silnik Laguny to konstrukcja Renault, która z założenia miała się cechować równomierną, bezwibracyjną i cichą pracą, elastycznością i małym zużyciem paliwa. Dzięki numerycznej metodzie konstruowania i zastosowaniu komputerowej symulacji zaprojektowano optymalną długość i kształt kanałów dolotowych, komorę spalania, a także wybrano niecodzienny układ rozrządu z trzema zaworami (dwa ssące) w każdym cylindrze. Drugi zawór ssący umożliwia szybsze i efektywniejsze napełnianie cylindra - nie trzeba więc stosować drogiej turbosprężarki, a uzyskanie lepszych osiągów silnika jest możliwe na niższych obrotach. Obniżenie prędkości obrotowej przy jednoczesnym wzroście momentu obrotowego zwiększa elastyczność napędu samochodu i zmniejsza zużycie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego