Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 31
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
pewność, że w jakiejś krytycznej sytuacji potrafi się zareagować dostatecznie szybko i prawidłowo.

Kierowca, który nie ma jeszcze, ze względu na zbyt krótką praktykę, wyrobionych prawidłowych, automatycznych odruchów, może doskonale dawać sobie radę w z góry przewidzianych warunkach i np. umieć przechodzić zakręty w poślizgu, ale straci orientację zaskoczony jakąś nieoczekiwaną sytuacją na drodze. Musi to wziąć pod uwagę i ograniczy prędkość jazdy. Może już umieć jeździć z dużą prędkością, ale nie będzie to jeszcze dla niego prędkość bezpieczna.
STAN NAWIERZCHNI
Różnice między prędkością bezpieczną dla dobrego i słabszego kierowcy wystąpią szczególnie jaskrawo podczas jazdy na śliskiej nawierzchni. Dobry kierowca może
pewność, że w jakiejś krytycznej sytuacji potrafi się zareagować dostatecznie szybko i prawidłowo. <br>&lt;gap&gt; <br>Kierowca, który nie ma jeszcze, ze względu na zbyt krótką praktykę, wyrobionych prawidłowych, automatycznych odruchów, może doskonale dawać sobie radę w z góry przewidzianych warunkach i np. umieć przechodzić zakręty w poślizgu, ale straci orientację zaskoczony jakąś nieoczekiwaną sytuacją na drodze. Musi to wziąć pod uwagę i ograniczy prędkość jazdy. Może już umieć jeździć z dużą prędkością, ale nie będzie to jeszcze dla niego prędkość bezpieczna. <br>&lt;tit1&gt;STAN NAWIERZCHNI&lt;/&gt; <br>Różnice między prędkością bezpieczną dla dobrego i słabszego kierowcy wystąpią szczególnie jaskrawo podczas jazdy na śliskiej nawierzchni. Dobry kierowca może
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego