Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
dziesięć poziomów, które należy przebyć na
drodze do 'oświecenia', z których siódmy, opisujący stan bezcelowej
aktywności, także wykazuje podobieństwo do taoistycznego pojęcia 'nie-
-działania'. Również słowa Sutry Najwyższej Mądrości, iż "kroczenie drogą
'oświecenia' nie jest kroczeniem", otwierają drogę do twórczych porównań
z naukami taoistycznych mędrców.
Spontaniczna metoda 'dziwnych słów i niepojętych czynów' często bywa
rozpatrywana w kontekście problemu wpływu taoizmu na zen. Według

taoizmu ten, kto jest w harmonii z 'drogą', nie dąży do realizacji ustanowionych
przez siebie celów. Nie oznacza to, że taki człowiek nic nie robi i nic się nie
dzieje w jego życiu. Zachowanie harmonii z 'drogą' prowadzi
dziesięć poziomów, które należy przebyć na <br>drodze do 'oświecenia', z których siódmy, opisujący stan bezcelowej <br>aktywności, także wykazuje podobieństwo do taoistycznego pojęcia 'nie- <br>-działania'. Również słowa Sutry Najwyższej Mądrości, iż "kroczenie drogą <br>'oświecenia' nie jest kroczeniem", otwierają drogę do twórczych porównań <br>z naukami taoistycznych mędrców. <br>Spontaniczna metoda 'dziwnych słów i niepojętych czynów' często bywa <br>rozpatrywana w kontekście problemu wpływu taoizmu na zen. Według <br>&lt;page nr=224&gt;<br>taoizmu ten, kto jest w harmonii z 'drogą', nie dąży do realizacji ustanowionych <br>przez siebie celów. Nie oznacza to, że taki człowiek nic nie robi i nic się nie <br>dzieje w jego życiu. Zachowanie harmonii z 'drogą' prowadzi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego