Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
naturalne" pozy podpatrzone u dorosłych. I wówczas stają się żałośnie śmieszne, jak malec w obrazie Siądź a odpocznij sobie - chłopiec polski.
We wszystkich portretach tego cyklu zwraca właśnie uwagę charakterystyczne upozowanie przedstawianych postaci; wszystkie wyrwane są ze swej codzienności, odświętnie ubrane, umieszczone wśród pięknych sprzętów, a przez to świadomie lub nieświadomie zachowują się sztucznie chcąc dopasować do sytuacji i niezwykłego otoczenia jakim jest salon fotografa. Aparat zaś odnotował zarówno martwe akcesoria jak i niezręczność, sztuczność postaw, przestraszone lub smutne oczy, niezamierzone przez fotografowanych momenty. Dla Fałata zaś, to właśnie jest szczególnie interesujące; w swoich obrazach podkreśla i akcentuje, często nawet zbyt
naturalne" pozy podpatrzone u dorosłych. I wówczas stają się żałośnie śmieszne, jak malec w obrazie &lt;hi rend="italic"&gt;Siądź a odpocznij sobie - chłopiec polski&lt;/&gt;.<br> We wszystkich portretach tego cyklu zwraca właśnie uwagę charakterystyczne upozowanie przedstawianych postaci; wszystkie wyrwane są ze swej codzienności, odświętnie ubrane, umieszczone wśród pięknych sprzętów, a przez to świadomie lub nieświadomie zachowują się sztucznie chcąc dopasować do sytuacji i niezwykłego otoczenia jakim jest salon fotografa. Aparat zaś odnotował zarówno martwe akcesoria jak i niezręczność, sztuczność postaw, przestraszone lub smutne oczy, niezamierzone przez fotografowanych momenty. Dla Fałata zaś, to właśnie jest szczególnie interesujące; w swoich obrazach podkreśla i akcentuje, często nawet zbyt
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego