Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2908
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
się zakrzepów - ostrzega lek. med. Robert Kaczanowski z Wojskowego Instytutu Medycyny Lotniczej w Warszawie.
Przewoźnicy coraz częściej więc przypominają, aby pasażerowie - chorzy na serce, niedokrwistość, z nowotworami, otyli, a także kobiety ciężarne - przed każdym długim lotem skonsultowali się z lekarzem. Ciśnienie w samolocie nie jest stałe. Zwiększa się przy starcie, obniża podczas lądowania. Każda zmiana wiąże się z jego wyrównaniem w jamach ciała. W płucach, w układzie pokarmowym, zatokach, itp. Właśnie wtedy wielu pasażerów omdlewa, skarży się na zawroty lub bóle głowy; albo na przytykanie uszu, najbardziej odczuwane przy lądowaniu. Jeśli samolot schodzi na pasy lotniska ze standardową prędkością
5 m
się zakrzepów - ostrzega lek. med. Robert Kaczanowski z Wojskowego Instytutu Medycyny Lotniczej w Warszawie. <br>Przewoźnicy coraz częściej więc przypominają, aby pasażerowie - chorzy na serce, niedokrwistość, z nowotworami, otyli, a także kobiety ciężarne - przed każdym długim lotem skonsultowali się z lekarzem. Ciśnienie w samolocie nie jest stałe. Zwiększa się przy starcie, obniża podczas lądowania. Każda zmiana wiąże się z jego wyrównaniem w jamach ciała. W płucach, w układzie pokarmowym, zatokach, itp. Właśnie wtedy wielu pasażerów omdlewa, skarży się na zawroty lub bóle głowy; albo na przytykanie uszu, najbardziej odczuwane przy lądowaniu. Jeśli samolot schodzi na pasy lotniska ze standardową prędkością <br>5 m
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego