Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 400-401
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1981
z chaty, tańcząc i śpiewając przy dźwiękach harfy, do pozostawionego na zewnątrz ciągnika z bronią i amunicją. Wita ich nie huk wystrzałów, lecz śpiew - głęboki, poważny, wieczornie rozmodlony śpiew pieśni angielskiej. Tą bitwą śpiewów kończy się dla nich wojna, która na okamgnienie odsłania się jako odwieczny, niepojęty i równocześnie nieuchronny obrzęd zła uniwersalnego.
Widziałem Harfę burmeńską przed dwudziestu przeszło laty i wtedy napisałem tę notę. "Obrzęd", właśnie "obrzęd". Rytualizacja ludzkiego losu, głęboko tkwiąca w kulturze japońskiej (wystarczy wskazać dramat No ), kształtuje również styl filmu Kurosawy Cień wojownika, wychwalanego obecnie i nagradzanego na całym świecie. Oznacza ona naturalnie coś więcej, niż siłę
z chaty, tańcząc i śpiewając przy dźwiękach harfy, do pozostawionego na zewnątrz ciągnika z bronią i amunicją. Wita ich nie huk wystrzałów, lecz śpiew - głęboki, poważny, wieczornie rozmodlony śpiew pieśni angielskiej. Tą bitwą śpiewów kończy się dla nich wojna, która na okamgnienie odsłania się jako odwieczny, niepojęty i równocześnie nieuchronny obrzęd zła uniwersalnego.<br>Widziałem Harfę burmeńską przed dwudziestu przeszło laty i wtedy napisałem tę notę. "Obrzęd", właśnie "obrzęd". Rytualizacja ludzkiego losu, głęboko tkwiąca w kulturze japońskiej (wystarczy wskazać dramat No ), kształtuje również styl filmu Kurosawy Cień wojownika, wychwalanego obecnie i nagradzanego na całym świecie. Oznacza ona naturalnie coś więcej, niż siłę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego