Typ tekstu: Książka
Autor: Budrewicz Olgierd
Tytuł: Piekło w kolorach
Rok: 1997
Corbusier, podobnie jak Niemeyer - to wybitni twórcy krajobrazu miejskiego. Są bardziej rzeźbiarzami niż architektami. Brasilia jawi się jako największy w świecie salon rzeźb. Niby domy, gmachy, a właściwie bryły o kształtach niezwykłych. Bryły przylegające do ziemi, lecz przecież jakby unoszące się w powietrzu, nie stosujące się do prawa grawitacji, przyciągające oko, szokujące.
Dziwna, chyba przez twórców nie zamierzona aura unosi się nad tym miastem. Pod cudownie fotogenicznym niebem Centralnego Płaskowyżu powstał ośrodek miejski całkowicie niebanalny. Jego budynki-rzeźby tkwią w pustce środkowej Brazylii - pomniki ludzkiego geniuszu i fantazji, niezależne od siebie, może nawet ignorujące się nawzajem. Widoczne z odległości kilometrów, w
Corbusier&lt;/&gt;, podobnie jak Niemeyer - to wybitni twórcy krajobrazu miejskiego. Są bardziej rzeźbiarzami niż architektami. Brasilia jawi się jako największy w świecie salon rzeźb. Niby domy, gmachy, a właściwie bryły o kształtach niezwykłych. Bryły przylegające do ziemi, lecz przecież jakby unoszące się w powietrzu, nie stosujące się do prawa grawitacji, przyciągające oko, szokujące.<br>Dziwna, chyba przez twórców nie zamierzona aura unosi się nad tym miastem. Pod cudownie fotogenicznym niebem Centralnego Płaskowyżu powstał ośrodek miejski całkowicie niebanalny. Jego budynki-rzeźby tkwią w pustce środkowej Brazylii - pomniki ludzkiego geniuszu i fantazji, niezależne od siebie, może nawet ignorujące się nawzajem. Widoczne z odległości kilometrów, w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego