Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
zaś zakończeniowy materiał motywiczny tej frazy, dwojony w czterogłosie,
z tekstem dona nobis pacem (s. 27). W 2 i 3 Agnus kompozytor eksponuje materiał
frazy inicjalnej tej części mszy du Monta, tworząc ekspresyjną linię melodyczną
(A następnie T, s. 25) na tle homorytmicznych struktur pozostałych głosów. Odcinek
zaś dona nobis pacem rozpoczyna cytowana w Alcie (w czterogłosowej fakturze
homofonicznej) fraza chorałowa. Dla Nowowiejskiego chorał gregoriański jest
nie tyle materiałem, elementem konstrukcyjnym lub konstruktywistycznym (nie
wykorzystuje go bowiem na zasadzie przyjętej a priori), lecz służy przede wszystkim
budowaniu określonego wyrazu, ekspresji (o czym szerzej w rozdziale IV). W tej
mszy oddziałuje asymilująco
zaś zakończeniowy materiał motywiczny tej frazy, dwojony w czterogłosie, <br>z tekstem dona nobis pacem (s. 27). W 2 i 3 Agnus kompozytor eksponuje materiał <br>frazy inicjalnej tej części mszy du Monta, tworząc ekspresyjną linię melodyczną <br>(A następnie T, s. 25) na tle homorytmicznych struktur pozostałych głosów. Odcinek <br>zaś dona nobis pacem rozpoczyna cytowana w Alcie (w czterogłosowej fakturze <br>homofonicznej) fraza chorałowa. Dla Nowowiejskiego chorał gregoriański jest <br>nie tyle materiałem, elementem konstrukcyjnym lub konstruktywistycznym (nie <br>wykorzystuje go bowiem na zasadzie przyjętej a priori), lecz służy przede wszystkim <br>budowaniu określonego wyrazu, ekspresji (o czym szerzej w rozdziale IV). W tej <br>mszy oddziałuje asymilująco
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego