Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
malarskiej materii obrazów Skupniewicza, świadczące nad jego doskonałym panowaniu nad gestem, umiejętności spokojnego i cierpliwego kształtowania tej materii, pozostają niemal w konflikcie ze światem przedstawiającym jego obrazów, pełnych ekspresji - struktur ukonstytuowanych na podłożu tej materii.
Strukturę przedstawiającą obrazów Skupniewicza charakteryzują formy, których kolor i przeźroczystość przypomina smugi świateł lub barwną płynną materię szkła. Złudzenie to jest tak doskonałe, że jeden z obrazów samego autora sprowokował chyba do nadania mu tytułu: Słodki smak szkła. W strukturze przedstawionej obrazu formy te stanowią jednak powłokę również zjawisk ożywionych. Organizmy te poprzez swój kształt są aluzjami do ludzkich postaci, odmiennymi już jednak od biologicznych form
malarskiej materii obrazów Skupniewicza, świadczące nad jego doskonałym panowaniu nad gestem, umiejętności spokojnego i cierpliwego kształtowania tej materii, pozostają niemal w konflikcie ze światem przedstawiającym jego obrazów, pełnych ekspresji - struktur ukonstytuowanych na podłożu tej materii.<br> Strukturę przedstawiającą obrazów Skupniewicza charakteryzują formy, których kolor i przeźroczystość przypomina smugi świateł lub barwną płynną materię szkła. Złudzenie to jest tak doskonałe, że jeden z obrazów samego autora sprowokował chyba do nadania mu tytułu: &lt;hi rend="italic"&gt;Słodki smak szkła&lt;/&gt;. W strukturze przedstawionej obrazu formy te stanowią jednak powłokę również zjawisk ożywionych. Organizmy te poprzez swój kształt są aluzjami do ludzkich postaci, odmiennymi już jednak od biologicznych form
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego