Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2930
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
Późniejszy udział w "Krótkim filmie o miłości" Krzysztofa Kieślowskiego był tylko potwierdzeniem jego aktorskiego kunsztu i talentu.
Jednak po "Krótkim filmie..." nastąpił zaskakujący spadek formy, być może spowodowany zmianą ustroju w naszym kraju. Początek lat 90. przyniósł w polskim kinie falę produkcji wyzwolonych, lecz także wyzbytych treści. Stąd wzięła się popularność takich artystów, jak Pasikowski czy Machulski. Lubaszenko z aktora grającego w kinie ambitnym zamienił się w akordowego wyrobnika. Obok Bogusława Lindy stał się etatowym aktorem Władysława Pasikowskiego. Zagrał tytułową rolę w jego debiucie "Kroll". Potem przyszły "Psy", "Słodko-Gorzki" i "Demony wojny wg Goi". W nowym kinie polskim przestało być
Późniejszy udział w &lt;name type="tit"&gt;"Krótkim filmie o miłości"&lt;/&gt; Krzysztofa Kieślowskiego był tylko potwierdzeniem jego aktorskiego kunsztu i talentu.<br>Jednak po &lt;name type="tit"&gt;"Krótkim filmie...&lt;/&gt;" nastąpił zaskakujący spadek formy, być może spowodowany zmianą ustroju w naszym kraju. Początek lat 90. przyniósł w polskim kinie falę produkcji wyzwolonych, lecz także wyzbytych treści. Stąd wzięła się popularność takich artystów, jak Pasikowski czy Machulski. &lt;name type="person"&gt;Lubaszenko&lt;/&gt; z aktora grającego w kinie ambitnym zamienił się w akordowego wyrobnika. Obok Bogusława Lindy stał się etatowym aktorem Władysława Pasikowskiego. Zagrał tytułową rolę w jego debiucie &lt;name type="tit"&gt;"Kroll"&lt;/&gt;. Potem przyszły &lt;name type="tit"&gt;"Psy"&lt;/&gt;, &lt;name type="tit"&gt;"Słodko-Gorzki"&lt;/&gt; i &lt;name type="tit"&gt;"Demony wojny wg Goi"&lt;/&gt;. W nowym kinie polskim przestało być
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego