Typ tekstu: Książka
Autor: Gołaszewska Maria
Tytuł: Estetyka pięciu zmysłów
Rok wydania: 1997
Rok powstania: 1996
bezpośrednią wykładnią
talentów artystycznych kompozytorów i wykonawców. Charakterystyczne
przy tym jest zasadnicze zatarcie różnicy między kompozytorem a
wykonawcą dzięki przemożnemu momentowi improwizacji oraz przemożnemu
pragnieniu twórczego wypowiedzenia się. Stylistycznie był to nader
skomplikowany konglomerat jazzu, amerykańskiej muzyki ludowej,
młodzieżowej muzyki tanecznej przechodzącej tu w subtelniejsze formy
rocka, muzyki Wschodu i protest songów, mających nieraz charakter
muzycznego amorfizmu.

Przede wszystkim zaś była to muzyka płynąca z odwiecznej potrzeby
śpiewu, głównie zbiorowego, oraz bezpośredniej potrzeby muzykowania.
Śpiewanie razem uwalnia od wszelkich napięć wewnętrznych oraz uczuć
wrogości czy bodaj obcości. Było to muzykowanie
afiliujące, tak dobrze znane ze wszystkich niemal sytuacji, gdy
młodzież występuje w
bezpośrednią wykładnią<br>talentów artystycznych kompozytorów i wykonawców. Charakterystyczne<br>przy tym jest zasadnicze zatarcie różnicy między kompozytorem a<br>wykonawcą dzięki przemożnemu momentowi improwizacji oraz przemożnemu<br>pragnieniu twórczego wypowiedzenia się. Stylistycznie był to nader<br>skomplikowany konglomerat jazzu, amerykańskiej muzyki ludowej,<br>młodzieżowej muzyki tanecznej przechodzącej tu w subtelniejsze formy<br>rocka, muzyki Wschodu i protest songów, mających nieraz charakter<br>muzycznego amorfizmu.<br><br> Przede wszystkim zaś była to muzyka płynąca z odwiecznej potrzeby<br>śpiewu, głównie zbiorowego, oraz bezpośredniej potrzeby muzykowania.<br>Śpiewanie razem uwalnia od wszelkich napięć wewnętrznych oraz uczuć <br>wrogości czy bodaj obcości. Było to muzykowanie<br>afiliujące, tak dobrze znane ze wszystkich niemal sytuacji, gdy<br>młodzież występuje w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego