Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
kieruje jedynie natchnienie; nie będzie też objawiał zasad nowego gatunku, ponieważ go nie stworzył; panowie Hugo, Mérimée i inni uczynili to wcześniej. Znów zatem podkreślił swe wyraźnie proromantyczne ideały artystyczne - ale jako ktoś nieco z boku stojący. W następnej przedmowie zadeklaruje odrębność swych poglądów jeszcze wyraźniej: . I wreszcie, w kolejnej przedmowie, pisał: .
W przedmowie do wierszowanego Charles VII chez les grands vasseaux (Karol VII u wielkich wasali) nieco przyziemnie określał pracę autora dramatu - jako wyszukanie tematu i nadanie mu właściwego kształtu: . Nie natchnienie, nie idea - lecz po prostu dobry temat, dogodny kształt.
Nie krył zatem, że nie ma ambicji programotwórczych, że
kieruje jedynie natchnienie; nie będzie też objawiał zasad nowego gatunku, ponieważ go nie stworzył; panowie Hugo, Mérimée i inni uczynili to wcześniej. Znów zatem podkreślił swe wyraźnie proromantyczne ideały artystyczne - ale jako ktoś nieco z boku stojący. W następnej przedmowie zadeklaruje odrębność swych poglądów jeszcze wyraźniej: &lt;gap&gt;. I wreszcie, w kolejnej przedmowie, pisał: &lt;gap&gt;.<br>W przedmowie do wierszowanego Charles VII chez les grands vasseaux (Karol VII u wielkich wasali) nieco przyziemnie określał pracę autora dramatu - jako wyszukanie tematu i nadanie mu właściwego kształtu: &lt;gap&gt;. Nie natchnienie, nie idea - lecz po prostu dobry temat, dogodny kształt.<br>Nie krył zatem, że nie ma ambicji programotwórczych, że
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego