Typ tekstu: Książka
Tytuł: Najprostszą drogą. Rozmowy z artystami
Rok: 1998
tako uformowanym, kontakcie kontemplacyjnym czy też gwałtownie emocjonalnym, widz może doznać pogłębionego zetknięcia z rzeczywistością: wewnętrzną czy zewnętrzną. Więc nie każdy zamysł jest wykonalny... Zamysły artysty redukują się w czasie pracy. Znamy przecież te stany, gdy w marzeniach wszystko się udaje i nagle - dziwnym trafem, w trakcie realizacji - zostaje przemodyfikowane, przesuwa się w coś innego... I to jest właśnie ta straszna forma, która zaczyna rządzić. Artyści bronią się, nie dają się, mówią, że nie liczą się z formą, ale - jeżeli mają być artystami - to wcześniej czy później ta forma zjawi się i artystę połknie. Sztuka jako sztuczny byt (w sensie semantycznym, estetycznym
tako uformowanym, kontakcie kontemplacyjnym czy też gwałtownie emocjonalnym, widz może doznać pogłębionego zetknięcia z rzeczywistością: wewnętrzną czy zewnętrzną. Więc nie każdy zamysł jest wykonalny... Zamysły artysty redukują się w czasie pracy. Znamy przecież te stany, gdy w marzeniach wszystko się udaje i nagle - dziwnym trafem, w trakcie realizacji - zostaje przemodyfikowane, przesuwa się w coś innego... I to jest właśnie ta straszna forma, która zaczyna rządzić. Artyści bronią się, nie dają się, mówią, że nie liczą się z formą, ale - jeżeli mają być artystami - to wcześniej czy później ta forma zjawi się i artystę połknie. Sztuka jako sztuczny byt (w sensie semantycznym, estetycznym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego