Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
zdecydowanie wygasała.
Bliższe zwrócenie uwagi na konkretne elementy kompozycji dramatów Wiktora Hugo pozwala przede wszystkim zdecydowanie potwierdzić to, co intuicyjnie z góry było wiadomo: dramat romantyczny, pisany dla konkretnego teatru i z myślą o rychłym wprowadzeniu go na scenę różni się zdecydowanie od tych dramatów, których autorzy takich perspektyw nie przewidywali. Autor dopasowuje go do teatru i do publiczności. W konsekwencji - więzi wyobraźnię w formach, które szybko okazują się anachroniczne, ogranicza czas inspirującego żywotu dzieła do lat niewielu.
[Dygresja. Ze wstawek w tym tekście o Słowackim można by odnieść wrażenie, iż same korzyści płynęły z uniemożliwienia sztukom wstępu do teatru. Ale
zdecydowanie wygasała.<br>Bliższe zwrócenie uwagi na konkretne elementy kompozycji dramatów Wiktora Hugo pozwala przede wszystkim zdecydowanie potwierdzić to, co intuicyjnie z góry było wiadomo: dramat romantyczny, pisany dla konkretnego teatru i z myślą o rychłym wprowadzeniu go na scenę różni się zdecydowanie od tych dramatów, których autorzy takich perspektyw nie przewidywali. Autor dopasowuje go do teatru i do publiczności. W konsekwencji - więzi wyobraźnię w formach, które szybko okazują się anachroniczne, ogranicza czas inspirującego żywotu dzieła do lat niewielu.<br>[Dygresja. Ze wstawek w tym tekście o Słowackim można by odnieść wrażenie, iż same korzyści płynęły z uniemożliwienia sztukom wstępu do teatru. Ale
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego